Cata apa trebuie sa bem?

3 views
0

Consumam apa doar cand ne e sete. Asa si? Veti spune. Ei bine nu e chiar in regula sa bem apa doar cand ne e sete, cum nu este in regula sa mancam doar când ne este foame. Viata calitativă înseamnă echilibru, dacă lăsăm să resimțim una dintre cele două sete sau foame, corpul nostru intră în panică și își va face depozitele de pe unde apucă; ceea ce va duce la dezechilbre majore.

Știm că suntem mai mult de jumătate apă, nu mușchi, nu grăsime ci APĂ. Astfel că dacă ai o greutate  de 80 kg, mai mult de 40kg din tine este compus din lichide, aceasta este și simpla explicație de ce omul poate supraviețui fără mâncare mai multe zile dar fără apă nu este posibil acest lucru.

Imaginați-vă că toate organele corpului depind de apă; de la funcționalitatea corectă a rinichilor și digestiei până la operativitatea creierului. Apa este esența vieții, o imagine completă ar arăta cam așa: creați-vă în minte următoarea imagine, la fiecare gură de apă trupul dvs. este inundat, precum revărsarea unui val din ocean, de oxigen, minerale, vitamine și alte avantaje.

Această soluție salină transmite o mișcare de du-te-vino între membranele celulelor și le duce informațiile despre hormoni, gucoză, vitamine, minerale și toți factorii de care are nevoie corpul pentru a funcționa coerent.

Efectele unui corp deshidratat

Performanțele corpului uman se diminuează dacă nu consumăm suficientă apă. Dureri musculare și de cap, oboseală acută, apar dacă peirdeți doar 2% din cantitatea de apă pe care trebuie să o aveți în corp. O lipsă importantă a cantității de  H2O poate cauza deficențe majore ale creierului. Cercetătorii au descoperit că o deshidratare ușoară ce nici măcar nu vă provoacă setea, poate duce la lispa concentrării, se declanșează anxietatea și nivelul stresului crește. Încă se studiază, dar oamenii de știință cred că insuficiența apei din organism, afectează celulele nervoase ce sunt responsabile de starea psihică.

O deshidratare mai severă, de 5-6% din masa corporală, poate duce la stări vomitive și amețeală.

E foarte important să consumăm apă, sunt tot felul de zvonuri sau chiar recomandări medicale prin care se spune răspicat ce cantitate de apă ar trebui sa bem zilnic. Între 2-4 sau chiar 6 litri pe zi, nu este o cantitate general valabilă, fiecare persoană are o toleranță și o nevoie diferită de hidratare, această cantitate se calculează în funcție de anotimp, efort și greutate. Pe langă apa pe care o consumață ca atare amintiți-vă că vă hidratați și din  legumele și fructele cu care vă hrăniți, și inclusiv din alimentele gătite, de exemplu puiul gătit la cuptor vă aduce 20% din aportul necesar de apă zilnic.

Cercetările dedicate sportivilor spun că ar trebui o prehidratare înainte de a merge la antrenamentul fizic, astfel că se recomandă consumul de jumătate de litru de apă cu 4 ore înainte de exercițiile fizice.

Când apa devine otravă pentru corp?

Așa cum puteți fi deshidratați și ați văzut ce presupune, puteți fii și suprahidratat. Un exces de H2O înseamnă că celulele nu funcționează în parametrii și rinichii nu pot scăpa suficient de repede de surpulus. Suprahidratarea se întâmplă destul de rar și este specifică maratoniștilor, deoarece aceștia consumă o cantitate mare de apă dintr-o dată după un efort maxim.

Deshidratare sau suprahidratare, apa e importantă și mai mult decât atât e necesar să fim atenți la semnalele pe care le dă corpul nostru pentru a observa nevoia reală de apă. Nu ascultați de sfaturi generale legate de cantitatea de apă pe care trebuie să o consumați, trupul vostru este singurul în măsură să știe ce și cât vă trebuie.

Roxana Gîdea

(604)

About author

RaLix

"Bunul simţ este o colecţie de prejudecăţi dobândite până la vârsta de 18 ani."Einstein

Your email address will not be published. Required fields are marked *