Cum dormi?

45 views
0

Conform ultimelor studii din domeniul medical, 80% dintre femei au probleme cu somnul cateva zile pe luna si 23% intampina aceleasi probleme aproape in fiecare seara. Problema devine acuta deoarece jumatate dintre femei se trezesc obosite, motiv ce poate declansa depresia sau diabetul pe langa alte neajunsuri legate de alimentatie si capacitatile mentale, ce nu vor mai avea acelasi standard de performanta. Cine este vinovatul? Poate nu v-ati gandit pana acum, dar pozitita in care dormiti desluseste ce afectiuni aveti si mai mult decat atat corectarea acesteia poate asigura un somn odihnitor. Pozitia neadecvata poate cauza crampe musculare, circulatia proasta a sangelui care afecteaza toate organele si de aici puteti banui singure ce afectiuni se pot dezvolta. Pe langa pozitie conteaza si tipul de saltea pecare dormiti, cat de aerisita este camera si in mod firesc daca aveti un partener de pat care va incomodeaza. De aceasta data vom vorbi strict despre pozitia pe care o adoptati si cum o puteti modifica pentru a va rezolva problemele „aparute” peste noapte, deci am putea concluziona in felul urmator: spune-mi ce te deranjeaza/doare ca sa iti spun in ce pozitie trebuei sa te odihnesti.

dormit-pe-partea-stangaArsuri: dormi pe partea stanga

Dormi pe partea stanga cu mainile asezate confortabil in fata ta. Indoaie-ti genunchii si vei capata o pozitie semi-fetala. Daca arsurile stomacale sunt puternice, intoarce-te pe spate si foloseste cateva perne pentru a le baga sub tine si incearca sa ai capul si gatul mai sus decat restul corpului, acidul nu va mai fi la fel de vioi in momentul in care ai capul mai sus decat picioarele.

Deoarece dupa felul in care sunt aranjate organele noastre, dormitul pe partea stanga pune mai putina presiune  si astfel esofagul este mai „liber”, spun specialistii.

Dureri la nivleul sinusurilor: dormi pe o parte

In acest caz pozitia optima de dormit este asezata pe o parte cu capul pe perna. Alergiile sau racelile congestioneaza sinusurile si le fac dureroase, in acel moment trebuie evitata pozitia culcat pe spate. Dormitul pe o parte este recomandarea doctorilor in cazul sinusurilor afectate, deoarece gura se deschide in timpul somnului si se pot elimina „lichidele” mucusul care congestioneaza sinusurile, in cazul dormitului pe spate acest lucru nu este posibil. Tot aici este recomandat sa tineti o perna la piept pe care sa o strangeti cu mainile, motivul este eficientizarea confortului, mainile stau mai confortabil in aceasta pozitie, decat atarnand.

Dureri lombare: dormi pe o parte si aseaza-ti genunchii pe o perna

Mai mult de 40% dintre femei sufera de deformari ale coloanei vertebrale. In general in majoritatea cazurilor, dormitul in pozitii necorespunzatoare afecteaza si mai tare coloana astfel ca sfatul specialistilor este sa se adopte aceasta pozitie pentru a proteja nervii spinali, dormitul pe o parte nu pune presiune pe nervi si astfel durerea nu mai este sesizabila. Cheia este sa tineti coloana intr-o pozitie neutra, curbata natural nu fortat. Intindeti-va pe o parte si indoiti usor genunchii cu gambele drepte si bagati o perna intre  ei, bratele trebuie sa stea relaxate in fata voastra. Nu va iesi din prima dar usor va veti acomoda si veti observa atenuarea durerilor si relaxarea coloanei.

Dureri ale umerilor: dormi pe o parte, imitand o imbratisare

Durerile de umeri pot fi extrem de sâcâitoare si apar de obicei de la o sacosa carata sau de la durerile musculare provenite de la antrenamentele fizice; pe de alta parte o alta cauza a  acestei dureri provine si de la modul in care ne odihnim noaptea. Multe persoane au tendinta sa isi bage ambele brate sub cap cand dorm, ceea ce duce la solicitarea excesiva a plexului brahial ( o retea de nervi ce controleaza umerii, bratele si mainile). Aceasta presiune s-ar putea compara cu adaugarea unei greutati de 15 kg pe brate, imaginati-va acum ce tensiune se creaza pe aceasta plasa de nervi. Pozitia perfecta pentru evitarea si atenuarea durerilor deja existente este dormitul pe o parte(cea care nu e dureroasa) cu picioarele indoite usor si bratele strangeti o perna, sau o patura, la piept si pentru a evita si durerile lombare puneti o perna si intre glezne. Daca ambii umeri dor, culcati-va pe spate cu bratele pe langa corp.

dormit-pe-spateÎn caz de: torticolis: dormi pe spate

Probabil ca pernele nu le schimbam precum chilotii dar, vine un moment in viata noastra nocturna cand trebuie sa ne amintim ultima schimbare a pernelor. O perna nepotrivita nu aduce niciun beneficiu nici unei dureri, o perna prea moale sau prea tare preseaza nervii spinali, streseaza musculatura gatului si cauzeaza dureri. Torticolisul se agraveaza ca intensitate daca dormiti pe burta, conform lui Laelle Martin-chiropractician. Pozitia ideala este pe spate, cu gatul in pozitie neutra( dreapta fara presiune pe nervi), ceea ce presupune gasirea unei perne care sa permita aceasta modelare. Bratele relaxate pe langa corp si in cazul in care stiti ca durerea de la baza gatului are o alta provenienta decat un curent usor, precum o hernie consultati doctorul sa va recomande ce tip de perna vi se potriveste.

Dureri menstruale si genunchi inflamati: dormi pe spate

Pozitia ideala, pentru zilele in care v-a invadat starea de nervi si crampele binecunoscute, este intinsa pe spate, sub genunchi asezati o perna si bratele pe langa corp relaxate. Aceeasi pozitie o veti adopta si pentru durerile reumatice ale genunchilor; 15% dintre femei se lupta cu durerile articulatiilor. Pentru a dormi mai bine stati intinsa pe spate cu o persa sau doua sub genunchi, aceasta pozitie ajuta articulatiile sa se relaxeze si sa nu aiba presiune pe ele.

Dureri ale maxilarului/dintilor: dormi pe spate

8% dintre oameni sufera de dureri ale dintilor si maxilarului. Este un nou sindrom „bruxism” care se pare ca are genele infipte in stresul cotidian, anxietati multiple si insomnii. Dormitul pe spate relaxeaza maxilarul si muschii faciali, e important sa aveti gura inchisa dar dintii deschisi(sa nu se atinga dintii intre ei), bratele pe langa corp intr- o pozitie cat mai relaxanta pentru voi.

In cazul in care sunteit norocosi si nu aveti nicio afectiune si implicit nicio durere, sfatul specialistilor este sa dormiti pe o parte adoptand o pozitie semi-fetala. Din cand in cand asezati o perna ntre genunchi pentru a elibera presiunea acumulata peste zi si bratele sa le aveti tot timpul in fata usor indoite. Cel mai important este sa va treziti odihniti si gata de o noua zi de munca sau vacanta. Somn usor si odihna placuta!

Arina Wiesel

(1842)

About author

RaLix

"Bunul simţ este o colecţie de prejudecăţi dobândite până la vârsta de 18 ani."Einstein

Your email address will not be published. Required fields are marked *