Legendele alimentelor

views
0

De cand implinim o varsta care ne trezeste instantaneu interesul catre privitul in oglinda o tinem intr-o cura de slabire, de tonifiere sau de detoxifiere. Indiferent ce fel de cura sau dieta e la moda noi suntem prinsi de ele mai rau ca timbrul de scrisoare. Anul acesta se poarta Dukan, anul trecut a fost Montignac sunt curioasa ce ne va aduce urmatorul an. Detoxifiere, tonifiere..etc alimentele sunt cam aceleasi indiferent de cum le-am rasuci si invarti si vor arata cam la fel indiferent din ce unghi le privim. Fiecare aliment are partea buna si partea rea, ca deh..asa e in viata, unele au nascut legende si in jurul altora s-au creat domuri intregi de stiinta si cercetare. Haideti sa vedem ce legende se mai perinda zilele acestea prin randul alimentelor precum Voda prin loboda..sau baby spanac ar trebui sa spun nu? Ce loboda nu e si ea in trend?

1. E in regula sa consumam sucuri naturale 100% din fructe?

suc-de-portocaleE in regula atata vreme cat stiti ca: fructele sunt alimente reale, neprocesate; in timp ce sucul devine produs procesat si deci lipsit de nutrienti. Dupa ce consumati sucul, sangele vostru va fi „inundat” cu o cantitate mare de glucoza ceea ce va determina pancreasul sa secrete insulina pentru a readuce la normal nivelul zaharului din sange. Ce credeti ca se intampla cand pancreasul elibereaza insulina? Ei bine se panicheaza si incepe sa isi faca depozite de grasime pentru a avea de unde sa produca insulina suficienta, deci…zaharul, glucoza…nu suna bine. Sucul din fructe este plin de frucotza, ceea ce iar nu da bine cu ficatul care va avea depuneri de grasime dupa consumul mare de sucuri din fructe. Daca fructele sunt consumate ca atare pancreasul va sta linistit deoarece fibrele din fructe reduc nivelul glucozei si implicit reactia insulinei.

Important este sa nu depasiti doua portii pe zi de fructe (gustarile) dintre mesele principale. Si daca va doriti sucuri naturale, incercati sucul de legume. O reteta foarte buna contine : castravete, morcov, lamaie, piper galben, telina si sfecla si veti avea o zi energica.

2. Soia

lapte de soiaSoia este alimentul „minune”. Din aceasta planta putem hrani o planeta intreaga, se utilizeaza si in creioane, textile, substante pentru fertilizarea solului, lubrifianti, cerneluri, solventi si cate si mai cate. Atat planta cat si boabele sale au aceeasi denumire. Soia este promovata ca fiind hrana sanatoasa deoarece intareste oasele, creste fertilitatea si este buna pentru doamnele ajunse la menopauza. Acum e important sa facem distinctia corecta intre planta si boabe, pentru ca una se foloseste in industrii care mai de care mai complicate de pronuntat si cealalata in industria alimentara.

Stiati ca peste 60% din alimentele procesate in Marea Britanie contine soia nefermentata? Oare are legatura cu dereglarile pancreatice, infertilitate si probleme ale glandei tiroide?

Soia contine compusi denumiti isoflavoni care imita productia de hormoni feminini-estrogen, in corp. Acest lucru nu face decat sa intrerupa ciclul normal al hormonilor decat sa-i echilibreze.

Luati exemplul japonezilor si consumati portii mici de soia fermentata care are intr-adevar efecte benefice asupra nutritiei. Soia fermentata include miso, tempeh si tamari( ingrediente specific japoneze asupra carora voi reveni intr-un articol separat) si cand vorbim despre aceste ingrediente ne gandim la Sosul Soia specific asiaticilor.

Soia nefermentata precum laptele de soia, hamburgeri de soia si altele de acelasi fel, constituie baza mancarii procesate. Deci? Stiti ce aveti de facut?

3. Numaram caloriile?

Adunarea si scaderea sunt operatiile esentiale pentru o viata echilibrata, dar cat adunam si cat scadem? Ce adunam si ce scadem? Cat timp facem asta?  Numararea caloriilor aduce rezultate pe o perioada scurta de timp, pierdem niste kilograme dar nu este solutia pentru o varianta indelungata de regim. Un studiu din 1917 ( si atunci exista problema dietelor) arata ca un regim bazat pe numararea caloriilor aduce redobandirea kilogramelor pierdute la care se adauga si dobanda. Toate studiile recente confirma rezultatele studiului din1917 preciznad ca mai mult de 80% dintre subiecti au pus la loc si ceva pe langa in mai putin de 6 luni de la inceperea dietei. Numararea caloriilor nu ajuta la scaderea in greutate, din contra, da peste cap metabolismul si se ajunge in situatia in care tot ce s-a scazut se va aduna la un moment dat la loc.

Raluca Faibiș 

(879)

About author

RaLix

"Bunul simţ este o colecţie de prejudecăţi dobândite până la vârsta de 18 ani."Einstein

Your email address will not be published. Required fields are marked *