Margarina pro si contra

50 views
0

Sfaturile pe care le primim cu privire la alimentele care ar trebui sau nu ar fi indicat sa faca parte din alimentatia noastra nu sunt intotdeauna indicate pentru fiecare dintre noi. Sa nu uitam ca organismul uman difera de la individ la individ si reactioneaza in functie de necesitatile acestuia si felul in care este tratat.

“Intotdeauna am fost sceptica cu privire la sfaturi pe care le ofera industria alimentara pentru sanatatea noastra. Excesul de grasimi nu face altceva decat sa ne inrautateasca starea de sanatate. Consider ca o anumita cantitate de grasimi sau orice alt tip de alimente care « ne-ar face rau » sunt de fapt, de bun simt. Nu mi-a venit sa cred cand am intalnit persoane carora ouale sau fructele precum avocado, le-au fost interzise, din pricina faptului ca le-ar putea afecta inima cauzand o serie de boli. Insa, din punctul meu de vedere aceste alimente ar putea face mai mult bine decat rau. » spune Jo o cunoscuta nutritionista.

Putem lua ca exemplu concret, cazul controversat al untului si grasimile pe care le contine acesta. Pe de alta parte, lumea consuma unt de sute de ani, iar in secolul al XIX-lea, francezii dezvolta o pasiune atat de arzatoare pentru acest produs, incat ii creeaza si un derivat: margarina. Untul este bogat in vitamine, precum A,E,D,K ce ajuta in prevenirea osteoporozei si artritei. Mai mult, lanturile scurte si medii din acizii grasi si acidul linoleic conjugat (ALC) din unt poate preveni tumorile canceroase. Untul este bogat in minerale importante pentru organism, precum mangan, crom, cupru si seleniu (puternic antioxidant). Untul ofera mai mult seleniu pe gram decat o fac germenii de grau. Putem privi untul si ca pe o sursa excelenta de iod.

Untul a fost inventat in timpul razboiului Franco-Prusac la cererea lui Napoleon de a se crea un produs menit sa hraneasca armata si restul claselor sociale. Dupa o anumita perioada de timp, aparitia margarinei este destul de controversata, ingredientele sunt inlocuite cu anumite uleiuri vegetale, astfel incat continutul sa para aproape identic cu cel al untului, spre deosebire de gustul complet diferit. unt-margarina

Margarina se dovedeste a fi un produs sintetic, insa, surprinzator este mai recomandat sa fie consumat, datorita grasimilor scazute, care se presupune ca ar afecta sanatatea fiecaruia dintre noi, insa in urma unor studii mai amanuntite, s-a demonstrat faptul ca untul si margarina contin aceleasi tipuri de grasimi. Da, intr-adevar grasimile sunt periculoase, insa riscul creste in momentul in care produse cu o cantitate la fel de ridicata de grasimi apar sub forma unor fast-food’uri, sau chiar produse gata preparate.

« Am renuntat in a mai consuma produse tratate la un nivel ridicat doar pentru ca ar fi mai bune pentru sanatatea mea. Obisnuiesc sa gatesc cat se poate de des cu uleiuri naturale, precum cel de cocos, avocado sau masline. Un alt produs care tine de dieta non-vegana este kefirul. Il ador, il consum zilnic si il recomand. Consum carne de vanat, oua, peste, singurul detaliu de care ma ingrijesc este sa fiu atenta la felul in care animalele sunt crescute, sau hranite, lucru pe care va sfatuiesc sa-l faceti » incheie Jo.

Ana Maria Iancu

(824)

About author

RaLix

"Bunul simţ este o colecţie de prejudecăţi dobândite până la vârsta de 18 ani."Einstein

Your email address will not be published. Required fields are marked *