Sofrologia-tehnica relaxarii

82 views
0

Este o terapie holstica ce incepe sa se contureze in occident. Cuvantul sofrologie provine din imbinarea cuvintelor grecesti: sos care inseamna armonie, phren care se traduce prin constiinta si logos care are sensul de stiinta in acest caz (cuvant in general). Este terapia ce considera ca intreg-corpul si mintea- si combina tehnica de relaxare  din Vest cu meditatiile din Est. Ca metoda structurata de vindecare, sofrologia are la baza tehnica concentrarii si a respiratiei  imbinata cu vizualizarea si relaxarea dinamica. Nu este nimic nou in toata aceasta terapie, sunt lucruri ce sunt la indemana oricui si sunt adaptate la stilul de viata aglomerat al zilelor noastre. sofrologie-exercitii-de-respiratieBeneficiile adoptarii acestui tip de terapie sunt numeroase si voi aminti doar cateva: un somn odihnitor, imbunatatirea concentrarii si cresterea increderii in propria persoana. S-a dovedit de asemenea ca este un bun calmant al starilor de anxietate.

Sofrologia isi are originea in Spania din anii ’60. Profesorul Alfonso Caycedo, un psihiatru columbian a incercat sa gaseasca o cale pentru tratarea depresiilor si a traumelor psihice, prin neadoptarea tratamentului medicamentos. In acelasi timp a pornit si studierea constiintei umane si cum se diferentiaza aceasta in diferite etape ale existentei umane. La inceput a fost practicata doar in ariile medicinei generale si psihiatrie, insa cu timpul tari precum Franta, Italia, Elvetia si Belgia au dezvoltat programe speciale in spitale, pentru pacienti si doctori, dar si in lumea sportului.

In momentul de fata este utilizata in centre medicale din toata lumea pentru: a regla tulburarile de somn, pregatirea viitoarelor mame pentru o nastere usoara si atat medicii cat si bolnavii sunt instruiti prin aceasta metoda sa stapaneasca un management elementar al durerii. Domeniile in care este utilizata sofrologia sunt: sport, arte si educatie si in ultima vreme lumea afaceristilor a inceput sa utilizeze la scara larga aceasta varianta de terapie pentru ca are un plus in managerierea stresului.

Unul dintre principiile de baza ale noii terapii se bazeaza pe relaxarea corpului concomitent cu cea a mintii. Pentru aceasta se foloseste un exercitiu special denumit „scanarea trupului”, in care persoana implicata se concentreaza individual pe fiecare parte componenta a corpului. Acest exercitiu are avantajul de a relaxa in profunzime toti muschii si tine constiinta undeva intre realitate si somn, acest nivel permite calmarea totala a mintii si a trupului astfel ca intelectul/constiinta se va debarasa de ganduri si va lasa liber intuitiei.

Sofrologia ajuta la:

-stres si tensiune
-managementul emotiilor
-dezvoltare personala, cresterea creativitatii si a abilitatilor
-cresterea nivelului de energie
In grup, aceasta terapie poate fi utilizata pe cei care sufera de:
-anxietate
-fobie
-insomnie
-dependenta
-durere
-depresie

Incercati acasa:

Pentru atenuarea anxietatii

Respirati si incordati-va muschii de pe intreg trupul, simtind tensiunea si discomfortul. Expirati puternic si relaxati muschii, eliminand tensiunea. Executati acest tip de respiratie si expirare de 3 ori la rand si incercati sa percepeti cum va simtiti in interior. Acest exercitiu il puteti face stand asezat, intins sau in picioare.

Pentru un somn odihnitor

Numarati in minte pana la 3 in timp ce inspirati, numarati pana la 4 in timp ce expirati, numarati in continuare pana la 3 in timp ce incet incepeti sa va tineti respiratia, va goliti plamanii si o luati de la capat. Daca va este mai usor numarati altfel, sau renuntati la numarare, cel mai important este sa faceti exercitiul in ritmul dvs. pentur a va regasi linistea. Faceti acest exercitiu pana simtiti ca va cuprinde relaxarea.

Pentru ridicarea nivelului energetic

Inchideti ochii si imaginati-va ca sunteti intr-un loc insorit. Imaginati-va ca de cate ori inspirati o faceti in bataia razelor soarelui si simtiti si va incarcati cu energia emanata de caldura soarelui si a luminii. Acum imaginati-va ca aceasta energie calda care va cuprinde se imprastie in tot organismul dvs. si simtiti cum bratele, spatele si gatul se incalzesc. Incercati sa pastrati aceasta vizualizare cateva minute inainte sa deschideti ochii si sa va reintoarceti la vacarmul zilnic. Faceti cateva inspirari si expirari inainte de a deschide ochii si veti observa schimbarile rapid.

Managerierea stresului cotidian

De cateva ori pe zi, pentru cateva secunde inchideti ochii si relaxati-va intr-un scaun comod, lasati umerii sa se relaxeze fara sa-i controlati si respirati zgomotos, ca si cum ati vrea sa inspirati si dupa sa expirati tot oxigenul din camera.

 Miruna Pop

(929)

About author

RaLix

"Bunul simţ este o colecţie de prejudecăţi dobândite până la vârsta de 18 ani."Einstein

Your email address will not be published. Required fields are marked *