Alimente revitalizante

9 views
0

Ce alimente ne-ar putea scoate din amorteala cu care ne-am « imprietenit » din nou, iarna asta? Iata cateva, recomandate de nutritionista Julie Daniluk, care ne vor face sa ne simtim si sa arătam mai putin obosite, stiti ce alimente revitalizante sa consumati?

cos cu legumeLegumele verzi ca asparagus, patrunjel, avocado sunt o incredibila sursa de potasiu, ce vor reduce cearcanele si ochii umflati si ne vor ajuta la eliminarea excesului de apa din corp. Sunt alimente care iti dau energía de carea ai nevoie, datorita vitaminelor B pe care le contin.

Alimentele bogate in fier: spanac, teff (o cereala originara din Etiopia, doar un varf de lingurita iti da 25% din cantitatea zilnica de fier), seminte de canepa. Semintele de canepa le putem consuma ca atare sau cu cerealele de dimineata. Se pot, de asemenea, consuma cu iaurt sau presara pe diverse feluri de mancare.

morcoviAlimentele bogate in vitamina A si C (nu uita ca o piele frumoasa se datoreaza vitaminei C cu care se hraneste colagenul si ca avem nevoie de circa 2000 mg de vitamina C/zi, in timp ce vitamina A ne reda culoarea in obraji!): morcovi, ardei grasi rosii, varza rosie, cartofi dulci, zmeura.  Avem nevoie de 7-10 asemenea legume pe zi si cca 3 fructe pentru a arata bine!

Alimentele bogate in minerale : mere, pere, zucchini, ardei grasi galbeni, fasole verde, vinete, portocale, afine, zmeura de care avem nevoie pentru un surplus de energie si stralucire a pielii. Tot ele ajuta la mentinerea balantei intre potasiu si sodiu si la circulatia apei spre si in tesuturi.

Alimente bogate in Omega-3: exista o importanta legatura intre depresie si a te simti obosit. Alimente precum pestele, migdalele, nucile sunt anti-depresive, bogate in Omega-3 si ajuta la reducerea pielii inflamate, umflate.

Alte alimente care, desi gustoase la prima vedere, sunt “prietenele” neconditionate ale cearcanelor si stau la baza alergiilor sau a diverselor reactii, pe care le resimtim mai mult sau mai putin in corpul nostru, ar fi: painea alba, branzeturile si laptele in exces, cerealele, pastele. Fiti atente, in special, la alune si la cartofi si consumati produse din faina integrala de grau in locul celor din faina alba. Cât despre sare : nu mai mult de 2300mg/zi. Daca depasiti aceasta limita, o veți vedea imediat in ochii umflati si obositi, caci sarea retine apa din corp! De asemenea fiti atente la sosuri (ketchup-ul de exemplu), care pot contine prea multa sare. Urmariti indeaproape compozitia meselor zilnice, caci exista alimente pe care nu toata lumea le tolereaza in acelasi fel si care duc la efectul “pungi” si cearcane la ochi. Daca totusi va treziti intr-o buna dimineata cu ele, nu va descurajati! Ele pot fi indepartate sau remediate cu pliculete de ceai (aplicati-le pe ochii obositi cca 10 min) sau rondele reci de castraveti. Un alt remediu, rondelele de cartofi (cartofii contin o enzima, catechol, care ajuta la indepartarea cearcanelor, avand un efect iluminator).

O ultima grupa de discutat ar fi bomboanele si produsele de patiserie de care ne-am putea lipsi. Iar daca nu ne putem lipsi, atunci sa incercam sa nu mancam prea multe, caci acest zahăr in exces nu face decat sa ne reduca energía de care avem atat de mult nevoie, mai ales in lunile friguroase!  Ce spuneti de un mar in locul acelei felii de tort de ciocolata? Sau, daca nu v-am convins cu alimentele sanatoase, ce spuneti de 95 de calorii in loc de 300 de calorii?

Aveti grija sa ramaneti frumoase!

Nicoleta Légaré

(981)

About author

RaLix

"Bunul simţ este o colecţie de prejudecăţi dobândite până la vârsta de 18 ani."Einstein

Your email address will not be published. Required fields are marked *