Cauzele si prevenirea sforaitului

5 views
0

De mici copii, toti am avut in preajma noastra persoane  care sforaie si nu de putine ori ne-am amuzat pe seama lor. Radem, glumim dar lucrurile sunt serioase. Din punct de vedere medical, sforaitul inseamna blocarea cailor respiratorii, ceea ce duce la oprirea oxigenului de a mai intra in organism, in cantitati normale.

Cauzele  sforaitului

Raceala – cel mai frecvent motiv pentru care o persoana sforaie. Un nas infundat ingreuneaza respiratia atunci cand dormim, astfel se produce enervantul zgomot.

cauzele-si-prevenirea-sforaituluiViciile – pentru cei care sunt implicati in activitati precum fumatul si consumul excesiv de alcool avem o veste proasta: trebuie sa renuntati la ele. Alcoolul inhiba o parte a creierului, care este responsabila  de controlul respiratiei, astfel  ca musculature gatului si a limbii se va relaxa mai mult decat trebuie, determinand obstructia partiala a fluxului de aer.

Amigdalele si polipii nazali  – chiar si copii mici sunt des auziti sforaind tocmai din aceste cauze. Orice afectiune a acestor glande, precum si a polipilor ingreuneaza fluxul firesc al oxigenului in organism.

Obezitatea – Grasimea in exces nu e buna in niciun fel. Inima pompeaza mai greu, caile respiratorii sunt si ele sufocate de pungile de grasime de pe traiectoria lor.

Deviatiile de sept – pot perturba fluxul de aer la nivelul nasului.

Alergii – cu o populatie mare afectata de aceasta problema, numarul celor care sforaie, este in crestere.  Indiferent ca este vorba de alergii permanente cum ar fi cele la amidon, gluten, fie ca este vorba de cele sezoniere, acestea duc la umflarea cailor nazale astfel impiedicand inhalarea aerul necesar organismului.

Medicamentele  miorelaxante administrate in cazuri de alergii, anxietate sau depresie  pot provoca sfaraitul din cauza efectului de relaxare exagerata pe care il are asupra muschilor.

Prevenirea sforaitului

De cele mai multe ori, sforaitul poate fi invins:

Exercitii!!! Nu conteaza cat de ocupat sunteti, faceti-va timp sa lucrati  la corpul dumneavoastra pentru a da grasimile jos.

Renuntati  la  fumat si alcool.

Faceti o baie cu apa fierbinte inainte de somn pentru a deschide pasajele nazale blocate.

Stergeti praful, ventilati dormitorul si schimbati lenjeria de pat frecvent pentru a evita praful.

Persoanele deshidratate au nasul mai lipicios, asa ca hidratati-va!

Daca aveti probleme serioase cu somnul, consultati medicul.

Roxana Gîdea

(601)

About author

RaLix

"Bunul simţ este o colecţie de prejudecăţi dobândite până la vârsta de 18 ani."Einstein

Your email address will not be published. Required fields are marked *