Glanda pineala: melatonina

12 views
0

Secretul longevitatii consta in capacitatea corpului de a produce melatonina substanta vitala organismului. Melatonina poate preveni sau reduce gravitatea unui sir intreg de afectiuni, cum ar fi cancerul, Alzheimer, artrita, parkinsonismul si asa mai departe. Ea poate, de asemenea, neutralizind efectele imbatrinirii asupra sistemului imunitar, sa furnizeze o protectie suplimentara impotriva cancerului, a virusilor, a bacteriilor si a parazitilor.

Cu ajutorul hormonului ei central, melatonina, glanda pineala nu doar regleaza ciclul stare de veghe-somn si procesul de imbatranire dar in acelasi timp controleaza intregul sistem endocrin al corpului. Este responsabila cu viziunile, starile de trezire si asa mai departe.
Glanda Pineala are forma unui con de brad,de dimensiunea unui bob de mazare, situata deasupra celui de-al treilea ventricul al creierului,exact in spatele radacinii nazale.
Este indicat sa stim ce ne ajuta in mod deosebit pentru dezvoltarea glandei pineale intr-un mediu armonios, insa cu siguranta am mai auzit despre o parte dintre acestia, avand in vedere ca fara vitamine precum : magneziu sau triptofanul, organismul nu poate supravietui.

Chocolate-1Triptofanul este unul dintre cei zece aminoacizi esenţiali pe care ii foloseste organismul uman pentru a sintetiza proteinele. Nu este indicat insa consumul de triptofan sub forma bruta, acesta putand fi intalnit in branza de vaci, seminte de dovleac, tofu, etc
Calciul este important pentru organism, insa magneziul este cu mult mai important. Majoritatea dintre noi avem un deficit de magneziu in organism greu de echilibrat. In cazul in care nu stiam cu exactitate la ce foloseste magneziul in organism putem spune ca acest oligo -element lupta impotriva oboselii, a stresului si a anxietatii. Magneziul joaca un rol important in fixarea calciului in oase si in decontractarea muschilor. Acesta intervine in reglarea ritmului cardiac, favorizeaza scaderea nivelului de colesterol si regleaza tranzitul intestinal. Magneziul este cel care stabileste unde ar trebui sa ajunga calciul si in ce cantitate. Insa..de unde il putem procura atunci cand ne lipseste, dar cu toate acestea vrem sa mentinem starea pozitiva a organismului. Magneziul se gaseste in: cerealele integrale, nuci, migdale, alune, ciocolata (spre deliciul si incantarea doamnelor), leguminoase (fasole alba, bob), spanac, avocado,etc

Alimente fermentate

miere-propolis-polenPersoanele varstnice nu detin capacitatea de a absoarbe nutrienti dupa o anumita varsta, in special B12. Nu este suficient consumul de legume si vegetale, este necesar sa se consume cat mai multe alimente fermentate, pentru a ajuta la eliminarea toxinelor din organism precum si la o organizare mai buna a circuitului la nivel abdominal.
Este foarte important sa retinem faptul ca atunci cand nivelul de melatonina din organism este scazut, acelasi proces se intampla si cu nivelul de B12 din organism. Cobalamina ( Vitamina B 12) este esentiala pentru organism, lipsa ei provocand chiar letargie (apatie si vlaguire extrema). Sunt indicate alimente precum iaurturile, fructele ( mere, pere, pepene) si miere.

Scaderea graduala a melatoninei nu se resimte de cele mai multe ori, insa lipsa de atentie asupra acesteia poate conduce la boli precum : cancer, diabet, artrita, insa in prima faza aceasta afecteaza glanda pineala, fortand-o sa se contracte ducand la calcifierea acesteia.
Sa nu uitam faptul ca hrana nu este singurul factor care ne poate imbunatati starea : activitatile precum yoga, sau starea de meditatie care conduce catre lipsa stresului creeaza echilibru si sunt foarte indicate.

(74)

About author

RaLix

"Bunul simţ este o colecţie de prejudecăţi dobândite până la vârsta de 18 ani."Einstein

Your email address will not be published. Required fields are marked *