7 alimente minune

3 views
0

Alimentele sunt cele mai bune medicamente si la îndemâna oricui. Ele contin nu numai vitamine si minerale, dar si fitonutrienti (acele substante care incetinesc procesul imbatranirii) care ajuta sistemul imunitar, diminueaza inflamatiile in corp si îndepărtează bolile cronice. va prezentam 7 alimente minune.

Asa ca data viitoare cand veți mai avea probleme cu insomnia, durerile musculare sau cu decalajul de fus orar, ganditi-va ca exista o gustare pentru fiecare din aceste „suferinte”! Iar aceste gustari exista, cu siguranta, in bucătăria voastra, in mare parte si credeți-ne, sunt miraculoase! Deci…ce vindeca ce..?

Miere – Tuse sau dureri in gât

Efectele benefice ale mierii nu mai sunt un secret pentru nimeni. Studiile au aratat ca aceasta nu calmeaza doar un gat iritat, dar ne si fereste de atacul altor virusi. „Totul se datorează proprietatilor antibacteriale si antioxidante pe care le are mierea” comenteaza Michelle Babb, proprietara companiei de consultanta in nutritie Eat.Play.Be, din Seattle. Cel mai indicat este sa o consumati naturală, fără sa o amestecati cu alte alimente ori băuturi. Daca preferati, amestecati-o cu iaurt sau folositi-o ca ingredient in sosurile pentru salate. In ceai o puteți folosi, insa trebuie sa știți ca ea isi schimba proprietatile la o temperatura mai mare de 40 de grade! Asadar, beti ceaiul caldut, daca il beti cu miere! Unele studii sugerează ca mierea de manuka (o varietate produsă in Australia si Noua Zeelanda din copacul cu același nume) si alte plante închise la culoare, precum hrisca, detin intaietatea in ceea ce priveste proprietățile antibacteriale.

Ghimbir – Muschii (Febra sau intinderea musculara)

Ai un antrenor foarte zelos si nu vrei sa-ti petreci următoarele doua zile miscandu-te ca un figurant din Iubitul meu e zombie (Warm bodies)? Mănâncă putin ghimbir! Un studiu publicat in The Journal of Pain demonstrează ca persoanele care au consumat 2 grame/zi de ghimbir crud timp de o saptamana si jumatate si care au ridicat greutati au simțit (dupa terminarea exercitiilor fizice) o diminuare a durerii musculare cu 25%, in comparație cu cele care au ales sa nu-l consume. Experții atribuie rezultatele acestui studiu antioxidantilor numiti gingeroli, care au proprietăți de reducere a inflamatiilor, similare cu unele medicamente precum ibuprofenul. Iar acesta radacina face mai mult decât atat: calmeaza si atenueaza raul de mașina sau alte mijloace de transport! Ghimbirul poate acompania cartofii parajiti sau supele; îl puteți mânca, de altfel, si intr-un sandwich sau lângă sushi.

Kiwi – Insomnie

Cand vi se închid ochii mai greu (si asta se intampla mai des femeilor decât bărbaților), acest fruct exotic va va ajuta sa adormiti mult mai repede. Cercetătorii de la o universitate taiwaneza au descoperit ca femeile care mănâncă doua kiwi cu o ora înainte de culcare, timp de o luna, au adormit cu 14 minute mai repede si au avut un somn mai bun si mai lung decât cele care nu au mâncat fructele. O posibila explicație ar fi, se pare, ca aceasta pulpa verde ridica nivelul de serotonina, un neurotransmitator care provoacă somnul si va trimite mai repede decât ati crede spre taramul viselor. Nu uitati sa adaugati kiwi in salata de fructe preferata si in sosuri sau in băuturi cu fructe!

Seminte de dovleac – Migrene

Daca va simtiti vreodată mintea pe cale sa explodeze, luați un pumn de seminte! Sunt o sursa de magneziu si alte minerale a caror lipsa este, de departe, una dintre cauzele importante a celor care suferă frecvent de migrene. Ca sa scăpați de senzatia loviturilor de ciocan care par sa fi pus stăpânire pe capul vostru, doar 30g/zi din aceste seminte miraculoase sunt de ajuns! Este cantitatea care va va aduce aproape jumătate din necesarul zilnic de magneziu ! Le puteți adauga chiar si cerealelor, de dimineața, salatelor sau deserturilor.

Migdale – PMS (Sindromul Premenstrual)

„Nu-mi place, nu vreau!”,  „Lasa-ma in pace, ma enervezi!” Sau chiar „Nu e frumos, nu e bine, nu am spus asta!” Agitatie, nervozitate si chiar mici explozii pentru detalii pe care acum, de-odată, le vedeți foarte bine! Insotite, fireste, de crampe sau dureri in zona lombara! Un studiu facut de către American Journal of Clinical Nutrition a descoperit ca femeile care consuma o cantitate mai mare de riboflavin (vitamina B2) provenit din alimente precum migdalele si dezvolta aceste simptome premenstruale sunt cu 35% mai putine decât cele care au consumat o cantitate mică din aceasta vitamina. „Riboflavinul este implicat in creșterea activitatii unor neurotransmitatori care ar contribui la reducerea simptomelor premenstruale”, arata in studiul sau Elizabeth Bertone-Johnson. In jur de 40 de migdale constituie cantitatea zilnică necesară pentru un 30% de riboflavin/zi. Amestecati-le cu cereale, iaurt, quinoa fiarta sau orez; rumeniti-le in unt cu fasole verde sau asparagus; presarati-le pe deasupra pestelui sau puiului, tot rumenite!

Visinele – Decalaj de fus orar

Visinele si sucul de visine este recunoscut pentru efectele sale in „diminuarea” diferentelor de fus orar! Visina este o veritabila sursa de melatonina, un hormon care contribuie la restabilirea ciclului somn-trezire. In ziua in care zburati mâncati un pumn întreg de visine sau beti un pahar de suc natural de visine. Repetati procedeul dupa lasarea serii in primele zile dupa ce ati ajuns la destinație. Visinele mai conțin si vitamina A, benefica sistemului imunitar, in special in timpul pe care îl petreceti in avion.

Fasole (albă) – Arsuri la stomac

O leguma foarte indicata pentru sistemul digestiv. Ziarul Gut a facut un studiu care demonstrează ca procentul persoanele suferinde de reflux gastroesofagian scade cu 20%, daca au o dieta bogata in fibre. Aceste alimente cresc rapiditatea cu care mâncarea trece prin stomac, reducand astfel apariția refluxului gastric. Bucătăria românească are o lista impresionanta de retete ce au la baza fasolea albă. Încercati-le!

Pofta buna!

Nicoleta Légaré.

(532)

About author

RaLix

"Bunul simţ este o colecţie de prejudecăţi dobândite până la vârsta de 18 ani."Einstein

Your email address will not be published. Required fields are marked *