Tendinte 2013 in lumea virtuala (III)

4 views
0

Cărțile digitale devin interactive. Cartile digitale se vor ameliora si vor fi vandute in direct, fără DRM (digital rights management). Printre tendintele care vor traversa sectorul cartilor digitale in 2013, in Statele Unite, site-ul specializat digitalbookworld.com afirma ca anul acesta va fi cel al progresului cartilor digitale. Ele vor fi imbunatatite cu programe interactive si continuturi multimedia. Vânzarea si promovarea lor va creste in mod semnificativ începând cu anul acesta. Pana acum strategiile folosite pentru promovarea cartilor electronice erau asemănătoare celor din lumea fizica, care promovează cărțile in momentul aparitiei lor, pentru a le uita dupa aceea. Webul, in schimb, permite mai usor vânzarea operelor apărute cu mai multe luni înainte. Piețele virtuale sunt de asemenea locurile unde se dezvolta comunități bazate pe interese comune, lucru de care editorii ar trebui sa profite, in curând. Mai mult decât atat, se zvoneste ca Amazon ar avea intenția sa ofere gratuit membrilor programului Amazon Premium cititorul de cărți, Kindle (prima versiune). Desigur, operatiunea va putea fi rentabilizata ulterior cu numărul de cărți si continuturi numerice pe care beneficiarii lui Kindle le vor comanda.

In telecomunicatii LTE ramane in urma. Operatorii nu ar trebui sa se astepte la prea mult din partea benzii 4G LTE. Cabinetul Analysys Mason prezice comercializarea acesteia in numeroase tari in 2013, mai ales in Europa, America de Sud si in Asia de Sud-Est, dar impactul ei economic rămâne limitat.
Serviciile de mesagerie instantanee lansate in 2012 se extind din ce in ce mai mult, amputand veniturilee operatorilor din serviciile SMS. Desigur aceștia au reactionat, deja, lansand servicii OTT (over the top content), numite si RCS ( Rich Communication Suite) de tip chat, video chat sau transfer de fisiere. Cu toate acestea Analysys Mason prevede ca veniturile SMS si MMS vor diminua cu 34%, pana in 2017. Mai ales ca din martie 2012 aplicatia Facebook Massenger s-a alăturat celei iMesaj de la Apple si celei Skype de la Microsoft.

Platile on-line mobile duc la comertul multicanal. Directorul General de la Paypal a făcut si el câteva previziuni in sectorul platilor si comertului on-line. Pentru David Marcus, NFC (Near Field Communication) va dispărea curând de pe piata, căci nu îmbunătățește cu nimic plata on-line facuta deja cu o carte de credit. Directorul crede, printre altele ca cel puțin trei activități vor fuziona in curând : plata, programele de fidelitate si cupoanele. Aceste servicii vor fi regrupate intr-un portofel electronic in Cloud si vor simplifica atat activitatea vanzatorilor cât si a cumpărăturilor. Paypal se asteapta de asemenea ca in magazinul fizic, casele de marcat sa adopte anul acesta tehnologia platii mobile, ceea ce va permite casierilor sa se deplaseze in magazin sau sa comande articole aflate in ruptura de stoc, in numele clientului. Toate acestea insotite de localizarea cumparatorului pentru intregirea informațiilor privind contextul si istoricul cumpărăturilor.

Publicitatea on-line este revolutionata de RTB (real-time bidding). Cheltuielile mondiale in RTB vor ajunge de la 1,4 miliarde de dolari la13,9 miliarde in 2016, ceea ce reprezintă o creștere de 52,9% pe an, anunta grupul IDC. Un alt institut de cercetare, Park Associates, anticipează ca in Statele Unite RTB va ajunge la 50% din display in 2017. Agențiile vor abandona treptat meseria, din ce in ce mai complexa, de „media buying”, pentru a se concentra mai mult pe strategiile „media planning”. In opinia lui Rob Howard, fondator al Telligent, „Google, Twitter et Facebook au fost cei mai importanti beneficiari ai avalansei de date informatice din ultimii ani. Acum societatile isi dau seama ca adevarata valoare ale datelor sociale si „Big Data” apartin proprietarilor acestor date”. In 2013 aceste societati ar trebui sa preia controlul datelor care provin din comunitatile si canalele lor sociale.

Acestea fiind zise, va urez un an foarte bun in lumea virtuală!

Nicoleta Legare

(332)

About author

RaLix

"Bunul simţ este o colecţie de prejudecăţi dobândite până la vârsta de 18 ani."Einstein

Your email address will not be published. Required fields are marked *