Vara aceasta se poartă verde. Manual pentru o zi sănătoasă

2 views
0

O viață sănătoasă este cea mai puternică dorință a fiecăruia dintre noi.  Cercetătorii de la Harvard au descoperit recent că cei care consumă mai multe fructe și legume ,în detrimentul consumului de carne, sunt mai optimiști. Aceștia au precizat că substanța care este „vinovată” de veselia și verva oamenilor este carotenoida.

Știați că 70% dintre noi avem deficiență de magneziu? Nivelul scăzut de magneziu este responsabil pentru tot ce se întâmplă prost cu pielea, somnul și stresul nostru. Magneziul ține sun control hipertensiunea, durerile de cap și ne ajută la o dezvoltare armonioasă a osaturii, reglează imunitatea și presiunea sanguină. Îl găsim în: laptele degresat, alune, banane, scoici, avocado, spanac, fasole verde.

Am început cu niște statistici pentru că astfel e mai ușor să ne trezim și să și facem ceva serios și concret ce ne îmbunătațește traiul și sănătatea.  Voi preciza în continuare câteva sfaturi pentru o zi normală de lucru. Nu sunt obiceiuri nici costisitoare și nici acaparatoare de timp, astfel că vă invit să:

Ora 9 dimineață: Începeți ziua cu o ceașcă de ceai verde. Consumatorii care beau 4 sau mai multe cești de ceai verde pe zi cunt cu 44% mai puțin depresivi decât cei care nu beau renumitul ceai. Amino acizii eliberează în creier serotonina, care este vinovată pentru buna sau proasta noastră dispoziție. Antioxidanții din ceaiul verde sunt de 100 de ori mai eficienți decât Vitamina C și de 24 de ori mai buni ca Vitamina E. Aceștia sunt necesari în protejarea celuleor ce luptă împotriva cancerului. Ceaiul verde previne bolile de inimă prin menținerea unui nivel scăzut al colesterolului. Conține polifenoli care sunt cei mai potriviți în lupta cu radicalii liberi, ceea ce ajută organismul să se mențină tânăr și longeviv. Pe lângă toate minunile pe care le face consuml de ceai verde trebuie să nu uităm că este foarte potrivit în curele de slăbire și detoxifiere. Arde grăsimea și ajută organismul să aibă un metabolism eficient. Consumul de ceai verde poate arde până la 70 de calorii/zi. Calculați câte kg. pierdeți într-un an.

Ora 12.30:  Curcubeu în farfurie. Prânzul dumneavoastră ar trebui să cuprindă alimente cât mai colorate. Pe lângă pește ar fi bine să aveți la masa de prânz legume și să nu vă lipsească produsele neprocesate, neprăjite și fără conținut de zahăr. Când vine vorba despre legume ce ar fi esențial de știut? Despre brocoli știm că face parte din familia conopidei și a verzei și că are un conținut bogat de vitamine și nutrienți ce combat diferite afecțiuni. Este bogat în antioxidanți, ce luptă împotriva cancerului de mai multe tipuri, Vitamina C și beta-caroten care ajută la construirea imunității și acid folic care, previne anemia și osteoporoza și se pare ca este important pentru memorie ceea ce ajută la prevenirea demenței și a Alzheimer-ului. Varza de Brussel este excelentă pentru femeile însărcinate și pentru toți cei care au un deficit de Vitaminele, C, B și K, acid folic, potasiu și omega 3 acizi grași. Pe lângă verde ar trebui să vă completați farfuria și cu portocaliul morcovilor ( necesari pentru o piele, ochi și păr sănătoase- Vitamina A și C se găsesc din belșug în morcovi), cu savoarea vinetelor pentru că acestea conțin un antioxidant special-nasunin ce are efecte de protecție pentru celulele creierului-, pe lângă antioxidantul minune sunt bogate în fibre și potasiu, au un aport caloric scăzut. Ceapa, roșiile și ardeii nu ar trebui nici ele să lipsească din alimentația zilnică, precum și fructele. Despre efectele benefice ale acestora voi continua să dezvolt în alte articole legate de subiect.

Ora 16.00: Mersul pe jos face piciorul frumos. O plimbare de minim 20 de minute ajută la eliberarea endorfinelor  în organism, ele sunt deasemenea responsabile pentru starea pe care o avem. 20 de minute de mers pe jos vă asigură o dispoziție pozitivă pentru cel puțin 12 ore.

Ora 19.00: Adăugați fier la cină. Nu mă refer să luați niște cuie și să vedeți dacă ultimele plombe rezistă. 16% dintre femei prezintă deficiențe de fier în organism. Un studiu a relevat că femeile soldat care au un nivel normal al fierului în organism, răspund mai bine la testele ce măsoară nivelul stresului. Asigurați-vă nivelul optim prin consumul de alimente bogate în fier: pește, struguri, cereale, mazăre, caise, pasări crescute natural și din carnea roșie. Pentru vârstele cuprinse între 19-50 ani, conform recomandărilor medicilor, ar trebui 18 mg de fier consumat zilnic; pentru femeile însărcinate 27 mg iar pentru doamnele aflate la menopauză, nu mai mult de 8 mg. Fierul previne oboseala, întărește imunitatea, menține și crește calitatea memoriei, plus că ne ajută să avem performanțe mai bune în sport.

Ora 22.00: Inventariați realizările de peste zi. Notați-vă în fiecare seară ce ați făcut bine , frumos sau ce v-a adus un sentiment de mulțumire, în ziua respectivă. Numeroase studii atestă că dacă putem conștientiza momentele fericite și bune zi de zi, obișnuim creierul să observe mai des lucrurile pozitive și astfel va fi mai ușor să cuantificăm fericirea și buna dispoziție.

Toate aceste mici obișnuințe ne vor prelungi frumos viața, ne alungă stresul și fac să întârzie apariția ridurilor. Succes!

Miruna Pop

(852)

About author

RaLix

"Bunul simţ este o colecţie de prejudecăţi dobândite până la vârsta de 18 ani."Einstein

Your email address will not be published. Required fields are marked *