Anamaria
„Toţi oamenii îşi pot depăşi condiţia şi pot dobândi succesul, dacă sunt pasionaţi şi dedicaţi cauzei lor.” — Nelson Mandela
Ralix the others. Discover Yourself
Nimic extraordinar, suntem obisnuiti cu haine din materiale complet bizare sau preturi ale caror zerouri nu se mai termina; insa de data aceasta Calvin Klein isi popune sa loveasca sub centura mai mult din jumatatea feminina a populatiei globale, lansand o noua colectie „Perfectly Fit”.
Aceasta campanie nu face altceva decat sa demonstreze cat de indepartata este lumea modei fata de ceea ce se petrece cu adevarat in viata de zi cu zi.
Myla Dalbesio infatiseaza modelul „cel mai gras” al colectiei, caruia ii va corespunde marimea „cea mai mare”. In viziunea noastra se poate contura cu usurinta o persoana inzestrata cu cat mai multe kilograme, insa, din nefericire, Myla arata la fel ca o femeie normala din societate. O tanara care nu face exces de fast food, insa nici nu-si petrece jumatate din timpul liber intr-o sala de fitness, ci mai precis, o femeie cu forme.
Dupa lansarea acestei campanii, o mare parte dintre tinerele care au asteptat cu sufletul la gura noua colectie au ramas cu un gust amar: „Mi-as dori sa pot fi atat de slaba, precum arata cel mai gras model al lui Calvin Klein!” spune Hannah Gale pe una dintre retelele de socializare.
In mod normal, marimea corespunzatoare unei femei ce doreste sa imbrace o marime medie este 14, Calvin Klein promoveaza marimea 10 ca fiind reprezentativa pentru ceea ce noi numim L.
Ceea ce se petrece in industria modei este gasit ca fiind scandalos de catre public; marii designeri induc tinerelor infometarea pe cale inconstienta.
Transformarea unui model normal, in unul care promoveaza marimile mari nu va ajuta cu nimic; ba chiar mai mult societatea este expusa unui risc extrem de ridicat, iar femeile trebuie sa inteleaga faptul ca marimea 0 a incetat de mult sa mai reprezinte un standard real de frumusete.
Ana Maria Iancu
(568)