Nu ai chef sa mergi la sala azi?

4 views
0

Nu ai chef sa mergi la sala azi? Nu e o problema daca maine ti-ai propus sa transpiri mai mult tragand in forta la aparatele de la sala.


Exista cateva exercitii vitale pentru sanatate, dar care din fericire nu sunt importante ca frecventa, atata vreme cat aveti aproximativ 150 de minute de activitate fizica pe saptamana. Conform ultimelor studii din domeniu, cei care practica exercitii fizice timp de 150 de minute in doar cateva zile nu sunt deloc mai putin sanatosi decat cei care fac sport mult mai frecvent de-a lungul intregii saptamani.

Astfel incat mult mediatizatul mesaj: «pentru o viata sanatoasa faceti miscare cel putin 30 de minute in fiecare zi» este partial adevarat. Faptul ca timpul nu-ti permite ca in timpul saptamanii sa indeplinesti sarcina de a alerga sau a face diferite sporturi nu va va afecta in vreun fel, atata timp cat in weekend va veti lua revansa.

Structura «o viata sanatoasa» nu este folosita doar pentru a intelege faptul ca sanatatea trebuie mentinuta, insa si pentru a combate diferite boli. Bazandu-se pe studiile realizate pana in prezent, expertii din cadrul diferitelor organizatii sunt de parere ca mai mult de un sfert din numarul total de cazuri de cancer mamar si de colon si nu numai ar putea fi prevenite daca oamenii ar face sport in defavoarea starii sedentare. Pe langa aceste beneficii ale caror rezultate se vor vedea doar pe o perioada lunga de timp, specialistii spun ca cele 150 de minute de exercitii fizice executate saptamanal ne ajuta sa ne mentinem o greutate corporala normala, nepermitand astfel acumularea unui surplus de grasime.

Principiul « totul sau nimic » nu este valabil in cazul in care sanatatea se vrea a fi pe primul loc in viata noastra. Trebuie sa existe un echilibru in toate si este indicat sa ne ingrijim de propria persoana intr-un mod cat mai natural, pentru a evita ulterior o serie de complicatii.

Exista persoane care fac exces de exercitii fizice petrecandu-si intregul timp liber la sala, insa nici acest lucru nu este cel mai indicat. Oboseala impreuna cu efortul depus reprezinta o cauza frecventa a cresterii riscului aparitiei bolilor cardiovasculare, aflandu-se la polul opus de inactivitatea fizica, acesta este al patrulea factor de risc la nivel global aducand moartea a 31% din populatia planetei aflata deja de mult timp intr-o stare sedentara.

Daca toate aceste lucruri nu va sperie si mergeti pe ideea ca nimic nu vi se poate intampla tocmai dumneavoastra, atunci trebuie sa stiti ca exercitiul fizic va imbunatateste stare de spirit.
Acesta stimuleaza o serie de centrii nervosi ai creierului, ceea ce va va ajuta sa va simtit mai veseli si mai relaxati. Mai mult, exercitiul fizic reduce starile de anxietate si depresie. Prin urmare, in cazul in care treceti printr-o perioada dificila a vietii dumneavoastra plimbarile lungi si dese, impreuna cu cateva exercitii de yoga, aerobic sau orice altceva implica detasarea de grijile cotidiane, va este recomandat.
In caz ca nu stiati exercitiile efectuate in mod regulat va vor ajuta sa va simtiti mai energic/a si sa aratati bine, ceea ce va avea un impact pozitiv mai ales asupra vietii sexuale. In plus, activitatea fizica imbunatateste circulatia sangvina, ceea ce va duce la o satisfactie ridicata in materie de sex. Acum v-am convins?
Ana Maria Iancu

(633)

About author

RaLix

"Bunul simţ este o colecţie de prejudecăţi dobândite până la vârsta de 18 ani."Einstein

Your email address will not be published. Required fields are marked *