Probleme cu somnul

2 views
0

Cat de des aveti parte de un somn usor si odihnitor? Din ce in ce mai multe persoane se plang de lipsa de odihna desi din spusele acestora, eforturile pentru o viata sanatoasa s-au marit considerabil. Toti am avut probleme cu somnul, sau inca ne confruntam cu acestea, ce e de facut?

Calitatea somnului influenteaza in mod direct calitatea vietii noastre. Problemele cotidiene precum un program de lucru extrem de incarcat, stresul, supararile, pot afecta calitatea somnului avand un real impact asupra sanatatii noastre. Este dovedit stiintific faptul ca persoanele care dorm la aceeasi ora din noapte vor putea depasi cu usurinta insomniile, sincronizarea perfecta a ritmului veghe-somn contribuind la regasirea ciclului normal de somn.

Un alt beneficiu pe care-l aduce controlul asupra somnului este reprezentat de pierderea kilogramelor in plus. Acest fapt distrugand intregul mit creat pe seama faptului ca « somnul ingrasa ». Ba chiar mai mult, persoanele care dorm sub 6 ore pe noapte sunt predispuse la obezitate. Somnul este, de fapt, cea mai buna dieta existenta.

cuplu-dormindDoar prin vointa se va putea crea un program strict cu privire la somnul zilnic ce ne va ajuta sa depasim treptat insomniile, precum si orice alte tulburari. Insa nu este singurul factor ce va duce la rezultatul dorit, elementele provenite din exterior au de asemenea o importanta extrem de mare.
In primul rand elementele feng-shui pot aduce somnul linistitor dupa care multi indivizi tanjesc. Alege culori relaxante in decorarea dormitorului pentru a-ti asigura un somn linistit. Recomandate sunt culorile verde, albastru si violet ca fiind cele mai odihnitoare pentru ochi si pentru spirit:

– Folosirea spatiului de sub pat pentru depozitarea diverselor lucruri este o greseala de neiertat potrivit principiilor feng shui. Obiectele ce-si au locul sub pat pot cauza neliniste, alergii, reprezentand una din cauzele principale ale insomniilor. Ideal este ca acel spatiu sa fie complet gol.

– Le este recomandat celor care sunt deja intr-o relatie stabila sa aiba in camera obiecte in dublu exemplar in dormitorul conjugal; spre exemplu doua tablouri, doua veioze.

In al doilea rand alegeti mancarea potrivita si evitati grasimile inainte de culcare. Unele alimente favorizeaza un somn bun: spre exemplu cele clasice, precum ceaiul de musetel sau laptele cald, dar exista si altele mai putin cunoscute precum bananele, migdalele sau cartofii.
De asemenea, este extrem de important sa aveti o ambianta linistita pentru a putea avea un somn satisfacator: o temperatura potrivita in camera, 17-20° C, par a fi cele mai indicate. O alta importanta majora o reprezinta obscuritatea din dormitor, orice unda de lumina puternica nu va face altceva decat sa va agite in timpul somnului.

Pozitia pe care trebuie sa o adoptati in timpul somnului are de asemenea importanta sa, evitati dormitul pe burta, mai ales daca ati consumat alimente la scurt timp inainte de culcare, desi indicat este ca cina sa fi avut loc cu cel putin o ora inainte de culcare. Ca acest lucru sa fie respectat este foarte important ca cina sa fie servita la aceeasi ora in fiecare seara, factor ce va duce la respectarea unei anumite ore de somn de-a lungul intregii saptamani.

Toate aceste sfaturi sunt menite pentru a va readuce calitatea superioara a somnului greu de gasit in zilele noastre. Orice om are nevoie de 21 de zile pentru a transforma o activitate in obicei, iar obiceiul intr-un mod de viata, insa daca nu reusiti sa puneti in practica aceste sfaturi va recomandam sa incercati pe cat mai mult cu putinta sa le respectati macar in zilele libere, sau daca nu, in cele mai agitate zile ale existentei.
Ana Maria Iancu

(461)

About author

Anamaria

„Toţi oamenii îşi pot depăşi condiţia şi pot dobândi succesul, dacă sunt pasionaţi şi dedicaţi cauzei lor.” — Nelson Mandela

Your email address will not be published. Required fields are marked *